ID-nummer | 9865 |
Skibsnavn | MONGOLIA (Ru) |
Kend.bogstav. | MCFQ (udl.) |
Sam-kode | - |
Rig-Maskine | Dampskib |
Brugstype | PA / LST |
BRT | 2937 |
NRT | 1628 |
DW | 2170 |
Klstr. | - |
BT | - |
NT | - |
IMO | 3006315 |
Byg.nr. | 0334 / 0333 |
Byg.år | 1901 |
Værft | Stabilimento Tecnico. Afløb 1901-07-09. Afleveret 1901-08-14. |
Byg.by | Trieste |
Byg.land | Italien |
Dimension | 344,0 x 43,0 x 24,3 feet (værft) |
Maskine | Dampmaskine, 5000 iHK triple expansion type af værftets type. 2 maskine. Dobbelt skrue. |
Teknik | Fart 16 knob. 3 dæk, awningdæk type. |
Person-info | - |
Reg.by | Vladivostok |
Reg.land | Rusland |
Omdøbt fra | MONGOLIA (Kina) |
Omdøbt til | - |
Rederi | B. til China Eastern Railroad Co. St. Petersburg + Dalny Kina. Solgt 1906 til EAC, København, og straks videresolgt til: Russian East Asiatic Steamship Co., St. Petersburg, uden næ. |
Rederi før - efter | Fra 1916 australsk ejer. Fra 1919 svensk ejer. Omb. 1920. Solgt 1929 til United Baltic Corporation Ltd., London, og næ. til BALTAVIA. Ophugget 1935-02-00 i Newport hos John Cashmore Ltd. |
Referencer | EAC K-119. ORG-N. |
H&S registr. | H&S 1996:5215. |
Bemærkninger | (H&S 1996:5215 = EAC K-119) Tegninger oprindeligt i ØK's arkiv. (Fred) Nåede aldrig dansk registrering. (Mir.) |
Tidligste år | 1901 |
Seneste år | 1935 |