Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. MCFQ (udl.) Sam-kode - Rig-Maskine Dampskib Brugstype PA / LST
BRT 2937 NRT 1628 DW 2170 Klstr. -
BT - NT - IMO 3006315 Byg.nr. 0334 / 0333
Byg.år 1901 Værft Stabilimento Tecnico. Afløb 1901-07-09. Afleveret 1901-08-14. Byg.by Trieste Byg.land Italien
Dimension 344,0 x 43,0 x 24,3 feet (værft) Maskine Dampmaskine, 5000 iHK triple expansion type af værftets type. 2 maskine. Dobbelt skrue.
TeknikFart 16 knob. 3 dæk, awningdæk type.
Person-info-
Reg.by Vladivostok Reg.land Rusland Omdøbt fra MONGOLIA (Kina) Omdøbt til -
Rederi B. til China Eastern Railroad Co. St. Petersburg + Dalny Kina. Solgt 1906 til EAC, København, og straks videresolgt til: Russian East Asiatic Steamship Co., St. Petersburg, uden næ. Rederi
før - efter
Fra 1916 australsk ejer. Fra 1919 svensk ejer. Omb. 1920. Solgt 1929 til United Baltic Corporation Ltd., London, og næ. til BALTAVIA. Ophugget 1935-02-00 i Newport hos John Cashmore Ltd.
ReferencerEAC K-119. ORG-N. H&S registr.H&S 1996:5215.
Bemærkninger(H&S 1996:5215 = EAC K-119) Tegninger oprindeligt i ØK's arkiv. (Fred) Nåede aldrig dansk registrering. (Mir.)
Tidligste år
 
1901 Seneste år
 
1935