Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. OYVA Sam-kode - Rig-Maskine Dampskib Brugstype PA / LST
BRT 942 NRT 426 DW 850 + 65 Klstr. -
BT - NT - IMO 1167511 Byg.nr. 0090
Byg.år 1911 Værft Kjøbenhavns Flydedok & Skibsværft A/S. Afløb 1911-08-05. Afleveret 1911-09-26. Byg.by København Byg.land Danmark
Dimension 232,1 x 33,9 x 21,2 feet (kend.) Maskine Dampmaskine 196 nHK 1100 iHK, triple expansion type.
TeknikFart 12 knob, 1 dæk og partielt awning dæk. Køleanlæg. 22 stk. 1-kl. pax og 16 stk. 3-kl.
Person-info-
Reg.by Odense / Ålborg Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til -
Rederi B. til DFDS, København, hjs. Odense, efter 1925-01-24 hjs. Ålborg. Rederi
før - efter
Overtaget af England 1940, krigsbestyrer Ellerman's Wilson Line, Hull, og indsat på Islandsfarten efter fisk. Lå sidst i april 1940 i Glasgow. Forlist 1941-06-09 ved flybombning øst for Island.
ReferencerÅrbog 1999-04. Årbog 2006-06. U2. F2. H&S registr.-
Bemærkninger(Flg.) 1939: Detaljer. (BOG) Årbog 1999 p.113, 122: Opgørelse af krigsforlis. (BOG) Årbog 2006 p.94: Om Malteserkorsordningen 1939-1940. (Tortzen-3) p.216: Overtaget af England 1940 og indsat på Islandsfarten efter fisk. Forlist 1941-06-09 ved flybombning øst for Island. Gengivet p.203. (Mir.) Forlisposition 62.04 N og 013.40 W. (Tortzen1-4) Krigshistorie. (Krigsforlis) nr.157. Forlisposition 180 sm NW for Færøerne. (Søulyk.) 1946 nr.31-II.
Tidligste år
 
1911 Seneste år
 
1941