Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. - Sam-kode - Rig-Maskine Dampskib / hjulskib Brugstype PA / LST
BRT 170 / 166 NRT 93 / 76 DW - Klstr. 46,5
BT - NT - IMO 1065308 Byg.nr. 0002
Byg.år 1851 Værft James Henderson & Sons. Afløb 1851-05-00. Afleveret 1851-06-02. Byg.by Renfrew Byg.land Skotland
Dimension 156 x 17,1 x 8,5 feet (psolar). 155,0 x 17,7 x 8,0 fod. Også 149 x 17,5 x 7,5 feet. 160,0 x 18,9 x 9,7 feet. Maskine Dampmaskine 100 nHK, 325 iHK triangelmaskine = steeple engine fra MacNab, Greenock. Faste skovle, 28 omdr/min.
TeknikFart 11 knob. Mat. klink af jern, men også træ er nævnt. 3 master.
Person-infoKaptajn Kølner, 1853-1854. Kaptajn S.H. Andersen, 1855-1857. Kaptajn P.H. Petersen, 1869. Kaptajn I. Iversen, 1871.
Reg.by København Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til -
Rederi B. til engelske spekulanter. Indfl. 1851-06-23, skødedato, til C.P.A. Koch, København, ankom 1851-06-18. Indsat på flere ruter Danmark og Danmark - Tyskland. Rederi
før - efter
Solgt 1861-06-06 til Smidt & Le Maire, København. Solgt 1865-04-06 til Koch & Henderson, København. Overt. 1867 af DFDS, København, skødedato 1867-10-09. Udrangeret 1871 og solgt til England til Peter Henderson. Solgt 1873 til J. Wiseman, Bristol. Solgt 1875 til Lagos, UK. Udslettet af registret i England 1883-02-10.
ReferencerÅrbog 1944-03. H&S registr.H&S 1951:1649.
BemærkningerOptræder i årbog 1944 p.64, 71, 91 og 93. (Prior) Mange detaljer om indretning, handler, mandskab, ruter etc. Udlejet 1864 til staten for troppetransporter. Overtaget af DFDS fra 1867-01-01. (Mir.) (MunchausIII) p.106. (H&S 1951:1649) Inventarliste fra 1865-1866.
Tidligste år
 
1851 Seneste år
 
1871