Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. GRBW Sam-kode - Rig-Maskine Dampskib / Skonnert Brugstype KRIG
BRT 342 / 424,84 NRT 141,66 / 137 / 220,82 DW 660 depl. Klstr. -
BT - NT - IMO - Byg.nr. 0052
Byg.år 1864 Værft Orlogsværftet. Konstruktør G. Schønheyder. Afløb 1863-11-11. Byg.by København Byg.land Danmark
Dimension 47,8 x 7.9 x 3,1 meter. 153,9 x 22,9 x 12,8 fod. 152-5 x 25-1 x 9-10 fod (værft) Maskine Sejl + Dampmaskine, 150 nHK, 500 iHK fra Baumgarten og Burmeister efter ingeniør Wains system = høj- og lavtryksmaskine.
TeknikMat. kravel af eg og forhudet med yellow metal. 2 dæk, 2 master, rundt spejl, skarp bov med galion. 3 stk. 60-pundige kanoner ved afleveringen. 8 stk. kanoner i 1903. Desarmeret 1869.
Person-infoChef, kaptajn G.H.N. Dreyer, 1887.
Reg.by København Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til -
Rederi B. til Flåden. Indgået i aktiv tjeneste 1864. Desarmeret 1869. Overt. 1870-03-10 af P&T, Postvæsenet som postskib til Island. Rederi
før - efter
Retur 1880-03-09 til Flåden. 1883 benævnt krydser. Fra 1894-08-17 benævnt skoleskib. Udrangeret 1903. Oph. 1904.
ReferencerP&T. Årbog 1985-06. Årbog 1993-09. H&S registr.-
BemærkningerOptræder i årbog 1985 p.193f, 198. Per Møller Pedersen aftjente værnepligt i 1882. (BOG) Årbog 1993 p. (Flg.) 1903: Detaljer. (Fred.) + (Fred. P&T) (Grønland) 1956 p.74f: Rejse 1887 til Grønland, afg. Reykjavik 1887-06-28. (StD-2) p.523.
Tidligste år
 
1861 Seneste år
 
1904