ID-nummer | 9974 |
Skibsnavn | PANGAN |
Kend.bogstav. | NTCL |
Sam-kode | - |
Rig-Maskine | Dampskib |
Brugstype | LST |
BRT | 3487 |
NRT | 2224 |
DW | 4950 |
Klstr. | - |
BT | - |
NT | - |
IMO | 1148926 |
Byg.nr. | 0476 |
Byg.år | 1909 |
Værft | Barclay, Curle & Co. Afløb 1909-02-22. Afleveret 1909-04-00. |
Byg.by | Glasgow |
Byg.land | Skotland |
Dimension | 330,2 x 47,3 x 17,7 / 25,3 feet (kend.) |
Maskine | Dampmaskine 2000 iHK triple expansion maskine af værftets type med tre kedler. Omb. 1915 til motorskib med 1670 iHK 6-cyl. 4SA B&W motor fra Barclay Curle & Co. |
Teknik | 2 dæk, awningdæk type. 2 master. 12 pax. |
Person-info | - |
Reg.by | København |
Reg.land | Danmark |
Omdøbt fra | PANGAN (Thail.) |
Omdøbt til | LIDVARD (No.) |
Rederi | B. til EAC, København, ved afleveringen overdraget Bangkok datterselskabet, men i 1914 overgået til EAC, København. |
Rederi før - efter | Solgt 1918-01-12 A. til Statens Skibsfartsdirektorat A/S, Oslo, og næ. til LIDVARD. Solgt 1920 til Norsk Rutefart A/S, Farsund, og næ. til SONGVAND af Kristianssand S. Solgt 1924 til Klosters Rederi A/S, Oslo, og næ. til LIDVARD. Solgt 1927 til Bank Line Ltd., Glasgow, og næ. til DUNAFRIC. Oph. 1936-07-17 i Inverkeithing hos T.W. Ward. |
Referencer | EAC K-127. Årbog 2005-01. ORG-N. |
H&S registr. | H&S 1996:5232. SR-foto. |
Bemærkninger | (H&S 1996:5232 = EAC K-127) Tegninger oprindeligt fra ØK's arkiv. (Fred.) Omb. 1914-1915 til motorskib med 1670 iHK B&W motor. Nye mål: 3409 BRT, 2169 NRT, 4950 DWt. (BOG) Årbog 2005 p.omsB. |
Tidligste år | 1909 |
Seneste år | 1936 |