Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NTCL Sam-kode - Rig-Maskine Dampskib Brugstype LST
BRT 3487 NRT 2224 DW 4950 Klstr. -
BT - NT - IMO 1148926 Byg.nr. 0476
Byg.år 1909 Værft Barclay, Curle & Co. Afløb 1909-02-22. Afleveret 1909-04-00. Byg.by Glasgow Byg.land Skotland
Dimension 330,2 x 47,3 x 17,7 / 25,3 feet (kend.) Maskine Dampmaskine 2000 iHK triple expansion maskine af værftets type med tre kedler. Omb. 1915 til motorskib med 1670 iHK 6-cyl. 4SA B&W motor fra Barclay Curle & Co.
Teknik2 dæk, awningdæk type. 2 master. 12 pax.
Person-info-
Reg.by København Reg.land Danmark Omdøbt fra PANGAN (Thail.) Omdøbt til LIDVARD (No.)
Rederi B. til EAC, København, ved afleveringen overdraget Bangkok datterselskabet, men i 1914 overgået til EAC, København. Rederi
før - efter
Solgt 1918-01-12 A. til Statens Skibsfartsdirektorat A/S, Oslo, og næ. til LIDVARD. Solgt 1920 til Norsk Rutefart A/S, Farsund, og næ. til SONGVAND af Kristianssand S. Solgt 1924 til Klosters Rederi A/S, Oslo, og næ. til LIDVARD. Solgt 1927 til Bank Line Ltd., Glasgow, og næ. til DUNAFRIC. Oph. 1936-07-17 i Inverkeithing hos T.W. Ward.
ReferencerEAC K-127. Årbog 2005-01. ORG-N. H&S registr.H&S 1996:5232. SR-foto.
Bemærkninger(H&S 1996:5232 = EAC K-127) Tegninger oprindeligt fra ØK's arkiv. (Fred.) Omb. 1914-1915 til motorskib med 1670 iHK B&W motor. Nye mål: 3409 BRT, 2169 NRT, 4950 DWt. (BOG) Årbog 2005 p.omsB.
Tidligste år
 
1909 Seneste år
 
1936