Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NCGW / OXPC Sam-kode SAM-0698 Rig-Maskine Dampskib Brugstype LST
BRT 2327 NRT 1335 DW 3869 + 131 Klstr. -
BT - NT - IMO - Byg.nr. 0004
Byg.år 1921 Værft Baltica-Værftet. Afleveret 1921-02-00. Byg.by København Byg.land Danmark
Dimension 302,0 x 44,2 x 20,3 / 23,7 feet (kend.) Maskine Dampmaskine 1350 iHK turbinemaskineri fra Jönköping Mekaniska Verkstad, 2 stk. maskiner til en skrue.
TeknikFart 9 knob. 2 dæk, welldæk type.
Person-info-
Reg.by København Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til TENNESSEE
Rederi B. til Det Kjøbenhavnske D/S A/S, København. Solgt 1923-11-17 A. til Det Oversøiske Compagnie A/S, København. Rederi
før - efter
Solgt 1929-08-22 A. til Viking D/S A/S, København, og næ. TENNESSEE.
ReferencerÅrbog 2007-03. H&S registr.-
BemærkningerOptræder i årbogen 2007 p.13, 16, 21. (Fred.) Kollision 1927 på Delawarefloden. Repareret på Helsingør Jernskibsværft og Maskinbyggeri. Ved samme lejlighed installeret ny maskine 1050 iHK triple expansion af værftets type. Nye mål: 2342 BRT, 1368 NRT, 4003 + 187 DWt. (Maritim Kontakt 7) p.97: Om bygningen.
Tidligste år
 
1921 Seneste år
 
1929

Historik for skibets omdøbning

År Skibsnavn Kendings-
bogstaver
Rederi
1921 - 1929 NCGW / OXPC B. til Det Kjøbenhavnske D/S A/S, København. Solgt 1923-11-17 A. til Det Oversøiske Compagnie A/S, København.
1929 - 1942 TENNESSEE NCGW / OXPC Solgt 1929-08-22 A. til Viking D/S A/S, København, og næ. TENNESSEE. Chartret 1929 til DFDS.